Obsługa administracyjna
- reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej przed osobami fizycznymi i prawnymi
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży
- zawieranie i renegocjowanie umów z kontrahentami Wspólnot Mieszkaniowych
- ubezpieczanie budynków od ognia i innych zdarzeń losowych oraz pomoc przy likwidacji szkód
- prowadzenie korespondencji związanej z administrowaniem nieruchomością
- organizacja i obsługa Zebrań Wspólnoty oraz posiedzeń Zarządu
- współpraca z Zarządem Wspólnoty, mająca na celu sprawne administrowanie nieruchomością
- opracowywanie planu remontów i przewidywanego wykorzystania środków funduszu remontowego
- przygotowywanie projektów uchwał oraz projektów planów gospodarczych
- protokolarne przejmowanie nieruchomości od poprzedniego zarządcy
Obsługa księgowo-czynszowa
- prowadzenie pełnej księgowości związanej z eksploatacją i bieżącym utrzymaniem nieruchomości
- przygotowywanie okresowych sprawozdań, analiz i raportów finansowo-ekonomicznych dla obsługiwanej nieruchomości
- prowadzenie obsługi księgowo-czynszowej nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami i ustawą o rachunkowości
- sporządzanie wymiaru opłat z tytułu kosztów użytkowania lokali, przygotowywanie rozliczeń okresowych
- rozliczanie z właścicielami lokali kosztów utrzymania nieruchomości oraz kosztów zużycia mediów (cw, zw, co)
- prowadzenie rozliczeń z Urzędami Skarbowymi (CIT, PIT)
- prowadzenie windykacji polubownej oraz współpraca z Krajowym Rejestrem Długów Biuro Informacji Gospodarczej
Obsługa
eksploatacyjno-techniczna
- dbanie z należytą starannością o dobry stan nieruchomości
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej budynku wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- nadzór nad prawidłowością wykonywania umów przez firmy świadczące usługi zapewniające prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych, negocjowanie cen i wybór najkorzystniejszej oferty
- realizowanie zadań określonych w rocznym planie gospodarczym uchwalonym przez Wspólnotę
- zlecanie okresowych przeglądów technicznych instalacji i urządzeń nieruchomości
- zlecanie okresowych badań stanu p. poż. budynku
- zlecanie planowanych remontów bieżących, kapitalnych oraz robót związanych z usuwaniem awarii i kontrola ich wykonawstwa
Doradztwo
Gerydon świadczy usługi doradcze w zakresie kompleksowego zarządzania nieruchomościami. Naszym celem jest przekazywanie kluczowych i praktycznych informacji będących podstawą prawidłowego funkcjonowania nieruchomości.
Udzielamy merytorycznego wsparcia deweloperom przy nowych inwestycjach oddawanych do użytkowania, w szczególności przy:
- oszacowaniu kosztów eksploatacyjnych
- opracowaniu koncepcji funkcjonowania nieruchomości
Rozumiejąc potrzeby i problemy funkcjonowania nieruchomości zachęcamy nowe, jak i już istniejące wspólnoty mieszkaniowe, do skorzystania z naszych porad w zakresie:
- organizacji prawnej wspólnoty mieszkaniowej
- opracowania zasad prowadzenia księgowości wspólnoty mieszkaniowej
- konsultacji tworzonych planów gospodarczych